وی ادامه داد: استفاده بیشتر از ابزارهای اطلاعرسانی و ابزارهای ارتباطی در فضای اجتماعی از دیگر نکاتی است که در جشنواره امسال مدنظر قرار داده شده است.
قبادی گفت: نکته مهم دیگری که در این دوره وجود دارد، جریانسازی جشنواره
در جامعه است که در این دوره از جشنواره، داوری به صورت جدیتری اعمال
میشود و کاربرد آثار ارائه شده و توجه به سطح کیفی از دیگر مواردی است که
از قبل مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس جشنواره مد و لباس فجر افزود: ایجاد ارتباط بین طراحان و
تولیدکنندگان که قرار است زمینه تولید انبوه را فراهم کند، از دیگر
برنامههایی است که در این جشنواره به آن توجه میشود.
همچنین امسال، بیش از 70 درصد طراحان که از هنرمندان مطرح و حرفهای
کشورمان هستند در این دوره شرکت کرده اند و در این دوره سعی شده،
جشنوارههای فرعی از بخش اصلی جدا و تخصصیتر شوند.
وی ادامه داد: تفاوتی که در جشنواره امسال با دورههای قبل وجود دارد این است که ما بخش فروش را به صورت متمرکز نداریم؛ بلکه این بخش به صورت غیرمتمرکز در واحدهای صنفی که چهارچوبهای ما را رعایت میکنند، انجام میشود و حدود هزار مرکز در سراسر کشور برای آن انتخاب شدند.
که در حال حاضر6 استان که شامل آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، تبریز و قم جزء مراکز فروش قرار گرفتهاند.
قبادی ادامه داد: علاوه بر تهران، در 12 استان دیگر نیز این جشنواره برگزار میشود. آذربایجان شرقی و غربی، بوشهر، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گیلان، خوزستان، خراسان جنوبی، سمنان، البرز و کرمانشاه استانهایی هستند که برخی از آنها کار خود را از اوایل بهمن شروع کردند و نیمی دیگر تا پایان اسفند به آن ادامه میدهند.